Doskonale rozumiemy, że każda sprawa, nad którą pracujemy dla naszych Klientów jest indywidualna, wyjątkowa, co każdorazowo wymaga od nas elastycznego podejścia w celu wypracowania najlepszych zasad współpracy. W nieco odmienny sposób pracujemy bowiem w ramach stałych obsług przedsiębiorców, jak i w przypadku świadczenia usług prawnych na rzecz Klientów indywidualnych. Aby jednak nieco rozjaśnić Państwu przyjęty przez nas model działania w ramach OWO Adwokaci, poniżej przedstawiamy klika istotnych informacji.
Zwykle nasz pierwszy kontakt z Klientem, to kontakt telefoniczny, w ramach którego Klient wstępnie zarysowuje nam sprawę, w jakiej chciałby się skonsultować z adwokatem. Podczas takiej rozmowy najczęściej proponujemy, by w wiadomości mailowej Klient opisał dokładniej stan sprawy i wszystkie istotne okoliczności, dzięki czemu podczas ewentualnego osobistego spotkania można będzie od razu przejść do poszukiwania rozwiązań. Wstępna wymiana korespondencji mailowej pozwala na gruntowne, merytoryczne przygotowanie zarówno nas, jak i Klienta do osobistego spotkania, a nadto pozwala na usystematyzowanie wszystkich przekazanych przez Klienta informacji.
Najważniejsze jest dokładne przedstawienie nam głównych aspektów sprawy, którą Klient chciałby nam zlecić do prowadzenia bądź uzyskać poradę prawną. Dlatego też rekomendujemy, by przed umówionym spotkaniem przygotować wszelkie dokumenty związane z daną sprawą, jakie Klient posiada, gdyż mogą się one okazać niezbędne dla prawidłowego nakreślenia optymalnego rozwiązania. Dokumenty, jakie zwykle okazują się pomocne to związane z daną sprawą umowy, ugody, porozumienia, akty notarialne, akty stanu cywilnego, potwierdzenia wpłat, korespondencja wymieniona z ewentualnym przeciwnikiem procesowym, księgi wieczyste, jak również wcześniejsze orzeczenia sądów bądź innych organów. O tym, jakie dokumenty byłyby przydatne w rozwiązaniu konkretnej sprawy, informujemy Klientów we wcześniejszej rozmowie telefonicznej lub wiadomościach mailowych.
Pomocnym może być dla Klientów wcześniejsze przygotowanie pytań, na jakie chcieliby uzyskać odpowiedź w czasie spotkania, ponieważ z doświadczenia wiemy, że gdy pojawiają się związane ze sprawą emocje i stres, można zapomnieć o pewnych istotnych zagadnieniach.
Spotkanie z adwokatem może zakończyć się na udzieleniu ustnej porady prawnej, na zleceniu przez Klienta sporządzenia pisemnej analizy i opinii prawnej bądź też na powierzeniu nam kompleksowego prowadzenia danej sprawy w postępowaniu przedsądowym, sądowym bądź innym.
W sprawach, w których udzielenie porady prawnej jest niewystarczające, zaś najlepszym rozwiązaniem dla Klienta będzie powierzenie jego sprawy do prowadzenia zawodowemu pełnomocnikowi – adwokatowi, uzgadniamy z Klientem dalsze zasady współpracy oraz wynagrodzenia. Poza poufnością, która jest nadrzędną zasadą w pracy adwokata, zapewniamy naszym Klientom bieżące informowanie o stanie sprawy, o otrzymanej korespondencji, jak również o terminach rozpraw sądowych, czy innych czynnościach. Przed wniesieniem sprawy do Sądu, bądź opracowując odpowiedź w sprawie zainicjowanej przez przeciwników naszych Klientów, gruntownie przygotowujemy stanowisko naszych Klientów, poszukując wraz z nimi najskuteczniejszej strategii. Informujemy naszych Klientów o potencjalnych ryzykach, jakie wiążą się z daną sprawą, bądź z konkretną metodą działania, jak również rekomendujemy rozwiązania, które w naszej ocenie będą dla Klienta korzystne w krótszej, jak i dłuższej perspektywie. Działanie na korzyść naszych Klientów jest bowiem nie tylko wyznawaną przez nas wartością, ale i obowiązkiem każdego adwokata.
Wysokość wynagrodzenia za świadczone przez nas usługi, tak samo jak sprawy, z jakimi zwracają się do nas nasi Klienci, jest kwestią indywidualną i zależną od takich czynników jak rodzaj sprawy, jej złożoność i czasochłonność, niezbędny nakład pracy adwokata, wysokość roszczenia, jakiego dotyczy sprawa, czy też potrzeba priorytetowego, niezwłocznego działania. Wynagrodzenie adwokackie może ograniczyć się jedynie do kosztów udzielonej porady prawnej, ewentualnie do kosztów przeanalizowania i pisemnego zaopiniowania sprawy Klienta, przy czym najczęściej wchodzi w grę wynagrodzenie za przyjęcie sprawy do kompleksowego prowadzenia. Mając na względzie specyfikę pracy adwokata, w tym różnorodność materii prawnej, z jaką mamy do czynienia w każdej konkretnej sprawie, niestety nie sposób jest wskazać sztywnych cen za dane usługi. W OWO Adwokaci gwarantujemy jednakże przejrzyste zasady wynagrodzenia, o których Klient informowany jest na początku współpracy. Nigdy nie zaskakujemy naszych Klientów wysokością wynagrodzenia bądź dodatkowych kosztów, ponieważ zawsze są one wcześniej ustalone.
biuro@owo-adwokaci.pl
Artur Obarzanek
tel: +48 606 371 452
Aleksandra Włodarczyk - Ochenkowska
tel: +48 794 984 811
Kamil Ochenkowski
tel: +48 605 167 551
OWO Adwokaci 2024.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie: Proformat
OWO Adwokaci
Pl. Ks. Wyszyńskiego 52/16
58-500 Jelenia Góra